Hantverksdata växer!
Håndverksdatas kontor i Oslo

Håndverksdata AS och Profsys AS slår ihop sina verksamheter

Både Profsys AS och Håndverksdata AS har en lång erfarenhet av att marknadsföra och utveckla system till de olika hantverksbranscherna.

– Sammanslagningen ger oss ett bredare produktutbud, stärker vår personalstyrka och kunderna får möjlighet till en ännu bättre projektuppföljning. Verksamheterna kommer framöver att drivas under namnet Håndverksdata AS, säger Arnfinn Revelsby, Daglig ledare i det norska bolaget, han meddelar också att samtliga medarbetare fortsätter att arbeta i företaget och de som är aktieägare i Profsys blir aktieägare i Hantverksdata.

– Profsys har en ledande position inom hantverksbranschen i Norge. Deras produkter kommer att komplettera våra befintliga lösningar, understryker Revelsby.

”Vi är övertygade om att Profsys med sin långa och gedigna erfarenhet att förse hantverksbranscherna med system, kommer att bidra både till vår norska verksamhet, som till koncernen. Jag ser fram emot att få arbeta med dem och tillsammans skapa ett ännu mer konkurrenskraftigt erbjudande.” Mikael Viotti, VD & Koncernchef på Hantverksdata

"Når vi ser hvilken fart og innhold digitaliseringen i bygg og anlegg har, er vi glade for å møte fremtiden med Hantverksdatas utviklings- salgs-, markeds-og kapitalressurser. Det vil gjøre oss til en betydelig aktør også i fremtiden. Profsys er meget tilfreds med at Hantverksdata valgte våre løsninger og teknologi og annerkjennelsen som denne sammenslåingen gir selskapet.

Sigge Ollendorff, DL Profsys AS

Hantverksdata har mer än 45 års erfarenhet av att marknadsföra affärssystem till de olika hantverksbranscherna. I dag har Hantverksdata omkring 100 anställda i Sverige, Finland, Norge och Danmark, och omsätter drygt 130 miljoner SEK.  Hantverksdata är en ledande leverantör av affärssystem för service- och entreprenadföretag. Totalt har Hantverksdata drygt 4 000 kunder och runt 35 000 användare inom de olika branscherna. Läs mer på www.hantverksdata.se

Profsys AS grundades år 2000 och är en ledande leverantör av mjukvarulösningar för rådgivare, projektörer, entreprenörer, fastighetsägare samt förvaltare av kostnadseffektiva system för installation, bygg och anläggning. Läs mer på www.profsys.no

För mer information/kontakt:

Daglig leder, Håndverksdata AS, Arnfinn Revelsby